söndag 13 september 2009

Ett försök till tutorial...

För ett tag sen hittade jag en amerikansk sida på nätet som sålde tutorials. Bland annat fanns det fina väskor som jag gärna ville prova med. Men eftersom jag inte hade lust att betala för en tutorial och vänta på att få den, så jag provade själv och lyckades väl hyfsat.



Så för första gången har jag gjort ett försök att göra en egen tutorial..

Min väska mäter 15x10 cm så jag har skurit ut två stycken CS i 21x16 cm. Jag har bigat 3 cm in på varje kant.


Klipp upp så i varannat hörn så att du kan kan få snygg kant och limma in dom små hörnen så dom hamnar på insidan av "askhalvan"


Dom två halvorna måste ju sen hålla ihop på något sätt..


Så jag skar till en bit CS som mäter 15x6 cm, bigade på mitten, på med dubbelhäftande tejp, lim eller what ever som fäster.


Tryck fast mot varsinn långsida av halvorna och vips så är väskstommen klar!


Sen återstår bara det riktigt roliga, att dekorera :) På min väska här har jag använt grungepaper till både stängning och handtag, men man kan givetvis använda papper eller band. "Hörnskydden" på väskan har jag gjort med en cirkelstans som jag vikt dubbelt åt båda håll, klippt upp en kant in mot mitten och lagt två flikar omlott.

Som sagt, mitt första försök till tutorial, så ni får ha överseende! Gör du en väska så lämna gärna en kommentar så jag kan komma in och kika.

15 kommentarer:

  1. Å tack för att du delar med dej :-)
    Någon gång ska jag försöka mej på en sån här.
    Din resväska vart ju jättefin men det har jag ju sagt tidigare :-)

    SvaraRadera
  2. OOooh så snygg :)
    Måste nog prova den!!!
    kram kram

    SvaraRadera
  3. TACK TACK TACK!!!

    Denna blev jag alldeles till mig av när du visade den första gången...

    Ska minsann göra en sån någon kväll!

    Kram Kram
    Mio

    SvaraRadera
  4. Tack för en jättebra beskrivning! Den här ska jag minsann spara :D

    SvaraRadera
  5. Men gud så fräck. En sån måste jag prova på nån gång. Bäst jag sparar denna sidan. Kram Camilla

    SvaraRadera
  6. MKT FIN beskrivning! och vilken väska sen!!!! Skitsnygg. Imponerad!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Nu blev jag också riktigt sugen på att göra en sån fin väska, attans att man måste till jobbet ;)
    Ha en bra dag!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  8. MEN vad duktig du är!!
    Den superfin! Du behöver helt klart inte betala för några tutorials =)

    SvaraRadera
  9. Idag gjorde jag en ask som var super rolig att göra men det blev inte speciellt stor (bild finns på bloggen). Nu ska jag ge mig på att göra en efter din tutorial :)

    SvaraRadera
  10. Vilken häftig väska,
    den idén lånar jag nog :)
    Ha det gott!
    Lisa

    SvaraRadera
  11. Superläcker väska!! Återkommer när jag pysslat ihop den... ;-)

    Ha det så bra!
    //Linda

    SvaraRadera
  12. Mycket fin väska, den ska jag försöka mig på morgon att göra! =)

    Ha en bra dag!
    MVH/karin

    SvaraRadera
  13. Som jag letat och letat efter en mall på en sån väska.
    Tack!

    SvaraRadera