torsdag 4 februari 2010

Väsktutorial

Jag har fått så många fina kommentarer på min väska :) Så jag ska försöka förklara hur jag har gjort, så nu kör vi..

Du behöver ett cardstock och skär ut följande:
  • 20 x 15 cm - blir bakstycke och lock

  • 10 x 15 cm - blir framstycke

  • 5 x 9 cm (2 st) - blir sidostycken till väskan

  • 5 x 13 cm - blir botten

  • 7 x 12 cm - blir fickan

  • 5,7 x 3 cm (2 st) -blir sidostycken till fickan

  • 3 x 12 cm - blir botten på fickan

Lättast är att sätta på mönstrat papper innan man sätter ihop alla delar. Jag har också rundat av hörnen, utom på bottendelen.

Biga dom två sidostyckena till väskan och botten på 1 och 4 cm.


Limma fast sidostyckena kant i kant längst ner på bakstycket.

Sen monterar jag fast bottendelen och då ser det ut så här.

Limma fast framdelen, då bör det se ut så här..

Sen sätter jag fast sido- och bottenstycke på fickdelen,


och limmar fast på framstycket. Jag tycker att ca 1 cm från nederkant är lagom.

Sen är det bara att böja ner locket och fästa locket med magneter eller låsanordning av något slag.


Sen återstår bara det roliga att dekorera väskan :)


Jag hoppas att jag har kunnat förklara någorlunda så ni förstår, fråga gärna om det är något som är luddigt.

29 kommentarer:

  1. Ojojoj... Perfekt!! Lägg ut den här i vår blogg pxp!!!

    SvaraRadera
  2. åhhh tack! Vad roligt det skall bli att testa! :D
    *kram*

    SvaraRadera
  3. Är det DU som har gjort den snygga aftonväskan inne på Pyssloteket!!!!!
    Den är ju superfin!

    Ska spara din tuto!

    La Vikinga / Charlotta

    SvaraRadera
  4. Carola den är ju helt underbar!
    Ha det gott!
    Kram lene

    SvaraRadera
  5. Tack för mallen!
    Och så lätt den var att göra med en sån bra instruktion.
    Bild kommer senare i min blogg.

    SvaraRadera
  6. Helt fantastisk och den ser verkligen ut att vara "äkta" Tack för beskrivningen..
    Kramizar

    SvaraRadera
  7. SÅ himla tjusigt, ska försöka mig på den i morgon nu blir det dock Gray´s anatomy!
    Tack för beskrivningen!

    SvaraRadera
  8. Hej!

    Jag ville bara titta in och säga tack för att du delar med dig av din idé till oss andra! <3 Jag har använt denna tutorial ganska frenetiskt och nu tyckte jag att det var på tiden att titta in och säga tack! Tack gulliga, söta, rara du för att du ger oss andra chansen att få göra denna väskan :)

    Du hittar en av mina versioner här:

    http://kreativabecca.blogspot.com/2012/03/vaska-med-tillhorande-planbok.html

    Kram Becca

    SvaraRadera
  9. Jätte läcker ,måste pröva.Tusen tack för att du delar med dig

    SvaraRadera
  10. TACK för att du delar med dig! Underbar väska!

    SvaraRadera
  11. Super snygg. Kommer att testa den en dag.

    /Helen

    SvaraRadera
  12. Helt fantastiskt snygg väska! Denna blir perfekt till min mamma som fyller år snart! ;)
    Tack så mycket för att du delat med dig av beskrivningen och de fina bilderna! :)

    SvaraRadera
  13. Så fin. Kommer att testa denna i dagarna

    SvaraRadera
  14. Tack snälla för din instruktion. Oj oj oj måste göra denna genast :D

    SvaraRadera
  15. Tack för tutorialet. Den måste man bara "försöka" göra.

    SvaraRadera
  16. Tack snälla för tuten. Den måste jag "försöka" göra.

    SvaraRadera
  17. tak for at du deler , wow så flot taske i de lilla farver

    SvaraRadera
  18. Hvor er den fin! Tak fordi du deler. Kærlig hilsen Anette

    SvaraRadera
  19. så fina saker du gör och superfin väska, jag har ritat in den i ett program för oss som har skärmaskinen silhouette cameo, får jag dela den om jag länkar till din sida?

    SvaraRadera
  20. Fantastisk, det må prøves:-)

    SvaraRadera
  21. Jätte läcker ,måste pröva.Tusen tack för att du delar med dig

    SvaraRadera
  22. Superflott 😃 Skal prøves ut i morgen 👍😃

    SvaraRadera
  23. Superflot, tak fordi du deler

    SvaraRadera
  24. Jätteläcker, måste provas . Bra Tutorial.

    SvaraRadera