söndag 13 juni 2010

Panduro Concrete Challenge

Jag älskar levande ljus och tycker inte att man kan ha för många ljusstakar, så mitt livs första betongskapelse fick bli ljusstakar. Det här är mitt första bidrag till Panduro Concrete Challenge :)

Jag gjorde det väldigt enkelt för mig, tog en muffinsform i sillikon, penslade med rapsolja innan jag hällde i betongen. Tog en tom värmeljusform som jag lade småstenar i. Som dekoration använde jag mig av halvpärlor jag hade och strödde ut.

När betongen brunnit färdigt sandpapprade jag försiktigt runt kanterna för att mjuka upp dom.
Jag blev riktigt nöjd över mina enkla men söta ljusstakar :)




Har lite fler projekt på gång som dyker upp i veckan.

5 kommentarer:

  1. Jättefina. Jag gjorde egna för ett år sedan men i pappmuggar och med pärlhalsband. Fick många beställningar och hade inte ork och tid att fortsätta med det i längden.
    Hoppas du vinner ;)

    SvaraRadera
  2. Vad läckert! =) Är det inte ett svårt material att skapa i??

    Min hemlis kommer komma ut i bloggen idag och på AoS formet! ;)
    Måste bara jobba klart på vanliga jobbet först. Äsch! Kolla in hemlisen redan nu vettja! Du är ju en vän liksom! =)
    http://mollysscrapbooking.blogspot.com
    Och vill du tinga så maila! ;)

    SvaraRadera
  3. Så läckra ljusstakar du har gjort! Gillar massor! Snyggt med pärlorna!
    Kramar!

    SvaraRadera
  4. Jag förstår att du är nöjd, de är hur fina som helst! Kul idé! :)

    Kram Helén

    SvaraRadera